Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO -1,35%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
26 czerwca 2024 / 11:12
W sobotę, 22 czerwca br. po raz czwarty odbył się „Wielki Test Wiedzy o Warszawie” organizowany przez stołeczną redakcję „Wyborczej”. Uczestniczki i uczestnicy rywalizacji odpowiadali na pytania z historii i życia współczesnej stolicy. Partnerem głównym akcji jest Miasto st. Warszawa, partnerem – Muzeum Warszawy, a sponsorem – firma ERBUD.
Nie ma chyba drugiego miasta w Polsce, które budziłoby takie zainteresowanie jak Warszawa, ani takiego, od którego nazwy powstałaby pełnoprawna dziedzina wiedzy – varsavianistyka. Dlatego akcja stołecznej redakcji „Wyborczej” – „Wielki Test Wiedzy o Warszawie” cieszy się taką popularnością.
– Od kilku lat mamy prawdziwy rozkwit spacerów historycznych, wykładów. To jest autentyczny popyt na wiedzę o Warszawie. Na równi zapisują się warszawiacy rodowici, jak i ci, którzy przyjechali tutaj całkiem niedawno – mówi Krzysztof Zwierz, badacz z Muzeum Warszawy, partnera testu.
W tym roku uczestnicy testu w ciągu 45 minut musieli odpowiedzieć na 45 pytań zamkniętych. Wśród najbardziej zaskakujących wskazali pytania o: liczbę mieszkań komunalnych w Warszawie, rodzinę Traczy nurogęsi, gatunku, który wykluwa się w Łazienkach Królewskich i wędruje z młodymi przez miasto do Wisły oraz o to, co wcześniej znajdowało się w miejscu gmachu Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie.
„Wielki test wiedzy o Warszawie” odbył się w klimatycznej przestrzeni Muzeum Warszawy, w Lapidarium na Rynku Starego Miasta 40.
Pierwsze miejsce zajął Piotr Kunert (zwycięzca 1. edycji „Testu”), drugie miejsce wywalczył Mateusz Walczak (student prawa na Uniwersytecie Warszawskim), a trzecie Marcin Makijewski (pracownik stołecznego Zarządu Dróg Miejskich). Laureaci testu otrzymali dyplomy, nagrody pieniężne, a także roczne bilety wstępu do Muzeum Warszawy oraz książki. Wszyscy uczestnicy zmagań mogli też bezpłatnie zwiedzić Muzeum Warszawy.
Z testowymi pytaniami mają teraz szansę zmierzyć się czytelnicy i czytelniczki Wyborczej, przystępując do quizu online https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/13,54420,21109,wielki-test-wiedzy-o-warszawie.html
Więcej o tegorocznej edycji „Wielkiego Testu Wiedzy o Warszawie” można przeczytać tutaj https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,31081685,test-wiedzy-o-warszawie-relacja.html
Organizatorem „Wielkiego Testu o Warszawie” jest stołeczna redakcja „Wyborczej”. Partnerem głównym akcji jest Miasto st. Warszawa, partnerem – Muzeum Warszawy, a sponsorem – firma ERBUD.
Powrót