Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

10,76 zł

Zmiana[PLN]

-0,37%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO -0,37%
mWIG40 -1,71%
WIG-MEDIA -0,77%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

17 maja 2024 / 10:38

Raport „O tym się mówi”: Publikacja Jacka Harłukowicza ponownie na czele rankingu

Raport „O tym się mówi”: Publikacja Jacka Harłukowicza ponownie na czele rankingu

W kwietniu, podobnie jak w marcu br., artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu znalazł się na czele raportu „O tym się mówi”. Comiesięczne zestawienie publikacji o największym zasięgu i cytowalności jest przygotowywane przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.

Lider kwietniowego zestawienia „O tym się mówi” zdystansował swoich konkurentów. Chodzi o artykuł Jacka Harłukowicza z Onetu z 29 kwietnia zatytułowany „Daniel Obajtek i jego człowiek z Hezbollahu. Ujawniamy, jak z Orlenu zniknęło ponad 1,5 mld zł”. Dziennikarz pisał, że wewnętrzne służby bezpieczeństwa Orlenu ostrzegały Daniela Obajtka przed współpracą z pochodzącym z Libanu Samerem A., który był podejrzewany o kontakty z organizacją terrorystyczną Hezbollah oraz nielegalny obrót ropą z Iranu. Pomimo ostrzeżeń Samer A. stanął na czele OTS, szwajcarskiej spółki Orlenu. Działalność firmy doprowadziła koncern naftowy do utraty 1,6 mld dolarów. Na te doniesienia media powoływały się w kwietniu 541 razy, co wygenerowało zasięg szacowany na 57,3 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. To już czwarty artykuł tego autora, który znalazł się w tegorocznych zestawieniach TOP5 „O tym się mówi”.

Na kolejnych miejscach publikacje z Goniec.pl i Wirtualnej Polski
Na drugim stopniu podium znalazł się w kwietniu dwuczęściowy artykuł Daniela Arciszewskiego (Goniec.pl) pt. „Śledztwo Gońca: Jak Kaźmierska skatowała kobietę w ciąży. Mroczne tajemnice >Królowej życia<”. Autor ujawnił nieznane, kryminalne fakty z życia Dagmary Kazimierskiej. Po tej publikacji celebrytka zniknęła z telewizyjnych show, w których występowała i prawdopodobnie zrezygnowała chwilowo z życia w świetle fleszy. Na podstawie ustaleń Arciszewskiego powstały 284 publikacje w innych mediach, co przełożyło się na zasięg, który IMM szacuje na 7,2 mln kontaktów.


Trzecie miejsce zestawienia przypadło Patrykowi Słowikowi z Wirtualnej Polski. Jego artykuł „Sienkiewicz, Wrzosek, Wolne Sądy i wniosek. Jak prokurator walczyła o wolne media”, który został opublikowany 28 marca, był również w TOP5 marcowego rankingu. Dziennikarz ujawnił starania prokurator Ewy Wrzosek mające zablokować działania PiS ws. mediów publicznych. Według ustaleń dziennikarza jej wnioski złożone do sądów miały powstać poza siedzibą prokuratury. O sprawie pisały inne media, powołując się na ustalenia Wirtualnej Polski. Łącznie w kwietniu powstało 131 publikacji na ten temat, co przełożyło się na zasięg wynoszący 6,2 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Po zsumowaniu go z cytowaniami marcowymi, wyniósłby on łącznie ponad 17 mln.


Artykuł „Próbowali dwa razy, bezskutecznie. Nowe informacje ws. zatrzymania prezesa Orlen Trading Switzerland” Mariusza Gierszewskiego i Radosława Grucy (Radio ZET/Radiozet.pl) znalazł się tuż za podium. Dziennikarze zawarli w nim informacje o kulisach zatrzymania Samera A., b. prezesa Orlen Trading Switzerland GmbH. Polskie służby zatrzymały go w lutym br. Dwie wcześniejsze próby zakończyły się niepowodzeniem. Nowe ustalenia dziennikarzy w tej sprawie cytowano 130 razy. Łączny zasięg publikacji w innych mediach wyniósł 6 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.


Kwietniowy ranking TOP5 „O tym się mówi” zamyka artykuł Grzegorza Rzeczkowskiego „Tak CPK wydało fortunę. Amatorskie MMA to wisienka na torcie” opublikowany w tygodniku „Newsweek Polska”. Dziennikarz dotarł do informacji o milionowych wydatkach na promocję rządowej spółki Centralny Port Komunikacyjny. Pieniądze miały być wydawane m.in. na polityczne pokazówki, konferencje, posady dla działaczy PiS, ołtarze, walki MMA i nietypowe gadżety jak… skórzane torebki. Ustalenia dziennikarza „Newsweeka” wygenerowały 40 publikacji w innych mediach, co przełożyło się na zasięg wynoszący 5,1 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

Metodologia
Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej. Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów. Badanie obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN Turbo, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVP Info, TVP1 i TVP2) i rozgłośniach radiowych (Muzo.fm, PR1, PR3, PR4, Radio Maryja, Radio ZET, RDC, RMF FM, TOK FM) oraz istotne portale internetowe. Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach. Celem projektu jest wskazanie najpopularniejszych publikacji, na które w danym miesiącu najchętniej powoływały się media. Jako kryterium decydujące o pozycji w rankingu przyjęto zasięg* danego tematu po rozpowszechnieniu go w innych mediach. Szczegółowe informacje dotyczące monitoringu mediów można znaleźć na stronie www.imm.com.pl.


*Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie oglądalności i słuchalności programów radiowo-telewizyjnych, czytelnictwa prasy, średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści.

Powrót

NEWSLETTER

Każdego dnia dzieje się u nas coś nowego.
Chętnie o tym opowiemy.

Wybierz :

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora w interesującym Panią/Pana obszarze. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agora S.A. z siedzibą w Warszawie (00-732), ul. Czerska 8/10. Będą one przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z iod@agora.pl, jednak jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Wycofując zgodę na otrzymywanie newslettera, rezygnuje Pani/Pan z otrzymywania wszystkich newsletterów korporacyjnych dotyczących działalności Agory S.A. oraz spółek z grupy kapitałowej Agora. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności praw przysługujących osobom, których dane przetwarzamy, znajduje się w Polityce prywatności serwisu Agora.pl oraz w naszej Polityce transparentności.