Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
Rozwój Grupy Agora opieramy na odpowiedzialności
Budujemy trwałe relacje z otoczeniem
Cenimy różnorodność w społeczeństwie i w miejscu pracy
Agora S.A. jest spółką medialną, która – zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju oraz przyjętymi strategicznymi kierunkami odpowiedzialności – określiła swój wpływ na otoczenie i dąży do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne.
Służą temu określone regulacje: Polityka środowiskowa Agory S.A., a także corocznie wyznaczane cele środowiskowe oraz wskaźniki ich realizacji.
Polityka środowiskowa Agory S.A. to dokument, który przedstawia podejście do zarządzania kwestiami środowiskowymi i obowiązuje wszystkich pracowników oraz współpracowników firmy. Określone w niej działania są zgodne z przyjętymi przez ONZ Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDGs), w szczególności Celami 7, 11, 12 i 13.
Kluczowe Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które realizujemy w ramach działań na rzecz środowiska naturalnego:
Działania społeczne Grupy Agora w dużej mierze odbywają się dzięki zaangażowaniu czytelników i odbiorców, pracowników oraz społeczności lokalnych w projekty bezpośrednio wspierające organizacje społeczne oraz promocję filantropii i dobroczynności. W ramach produktów oferowanych w Grupie są też takie, których społeczny cel jest związany z ważnymi dla społeczeństwa problemami, kwestiami i tematami.
Zaangażowanie społeczne Grupy Agora w 2020 r.
Podejmowane przez nas działania społeczne reguluje „Polityka działań społeczno-sponsoringowych Grupy Agora” przyjęta przez zarząd spółki w 2016 r. po uwzględnieniu oczekiwań interesariuszy. Cele postawione w dokumencie nawiązują do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (Agenda 2030) oraz spełniają normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000.
W Polityce zostały postawione następujące cele:
Działania społeczno-sponsoringowe Grupy Agora są również wyrazem troski o losy regionów, w których funkcjonuje Grupa, jako miejsc, gdzie warto mieszkać, pracować i realizować plany.
Treść „Polityki działań społeczno-sponsoringowych Agory S.A.”
Kluczowe Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które realizujemy w ramach działań na rzecz społeczeństwa:
Jako spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie wypełniamy zasady i rekomendacje zebrane w ramach Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2021.
Z uwagi na zakres działalności Agory i jej wieloletnie tradycje, etyka dziennikarska oraz etyka mediów mają dla nas szczególne znaczenie. Wolność słowa, niezależność, a także wiarygodność to zasady, którymi redakcje Agory od lat kierują się w codziennej pracy. Wszelkie treści, które powstają w mediach Agory, są oparte na rzetelnym i prawdziwym przekazie. Istotne są wiarygodne źródła oraz transparentność działania.
W tym obszarze obowiązują wewnętrzne kodeksy Grupy Agora, dotyczące przede wszystkim profesji dziennikarskiej („Kodeks Dziennikarski” i „Kodeks Dziennikarza”). Wyznaczają one kierunki i reguły pracy dziennikarzy i wydawców zatrudnionych w mediach Grupy Agora. Dodatkowo, w Agorze S.A. wdrożone zostały również wewnętrzne regulacje dotyczące publikacji reklam i ogłoszeń.
„Kodeks etyki Agory” to dokument wewnętrzny, skierowany do wszystkich pracowników i współpracowników Spółki, który podsumowuje dotychczasowe wewnętrzne i zewnętrzne regulacje w zakresie etyki i przeciwdziałania nadużyciom, a przede wszystkim wskazuje, jakie postawy i zasady postępowania są w Agorze mile widziane i oczekiwane, a jakie firma uznaje za błędne lub niedopuszczalne.
„Kodeks etyki Agory” obowiązuje każdego z: pracowników, współpracowników i członków kadry zarządzającej Agory S.A., bez względu na pełnioną w firmie funkcję czy zajmowane stanowisko.
W „Kodeksie etyki Agory” znajdują się zasady, jakimi powinni kierować się pracownicy i współpracownicy w relacjach ze wszystkimi interesariuszami; zestawienie najważniejszych dokumentów, które zawierają szczegółowe regulacje dotyczące konkretnych tematów; schemat zgłaszania nieprawidłowości w Agorze wraz z danymi kontaktowymi do osób, które mogą pomóc we wszelkich tematach związanych z etyką, a także podpowiedzi, które mogą pomóc ocenić zgodność decyzji z zasadami i wartościami firmy oraz słownik z najważniejszymi definicjami.
Ten zbiór wskazówek i wartości jest wyrazem odpowiedzialnego i transparentnego podejścia w następujących obszarach, będących jednocześnie tytułami rozdziałów „Kodeksu etyki”:
W Grupie Agora dbamy o najwyższe standardy etyczne i działamy zgodnie z obowiązującym prawem, wewnętrznymi regulacjami oraz zewnętrznymi kodeksami, których jesteśmy zobowiązani przestrzegać. Dlatego, począwszy od 2018 r., konsekwentnie rozwijamy system compliance.
Obecnie na system compliance składają się następujące elementy:
W Agorze obecnie dostępne są następujące sposoby zgłaszania spraw dotyczących dyskryminacji i mobbingu oraz relacji w miejscu pracy:
Każde zgłoszenie, pytanie czy sugestia, przekazane za pomocą portalu, e-maila lub infolinii do Linii Etyki trafia do doradców merytorycznych, którzy pozostają w kontakcie z sygnalistą. System pozwala na zachowanie anonimowości, korespondencja jest szyfrowana, a dostęp do niej mają tylko doradcy Linii Etyki. Dane mogą zostać przekazane compliance officerowi Agory po wyrażeniu wyraźnej zgody przez zgłaszającego. Linia Etyki wspiera Agorę również w rozwiązywaniu zgłaszanych spraw.
Jedną z kluczowych wartości leżących u podstaw Agory, zadeklarowaną w Kodeksie Etyki , jest przestrzeganie praw człowieka. Prawa te są rozumiane bardzo szeroko, zarówno jako zapewnienie odpowiedzialnego miejsca pracy – godnej pracy, jak również przeciwdziałanie wszelkim formom dyskryminacji i mobbingowi oraz zapewnienie równego traktowania wszystkich pracowników. Wyrazem takiego podejścia było wprowadzenie „Polityki antydyskryminacyjnej i antymobbingowej” oraz „Polityki różnorodności”.
„Polityka antydyskryminacyjna i antymobbingowa” funkcjonuje w Agorze oraz kilku spółkach zależnych z Grupy Agora (AMS, Grupa Radiowa Agory, Helios, Yieldbird) i służy tworzeniu komfortowego miejsca pracy wspierającego różnorodność. Jej najważniejsze elementy to:
W 2019 r. polityka została zaktualizowana zgodnie z wprowadzonymi zmianami w Kodeksie Pracy. Uzupełnieniem działań informacyjno-edukacyjnych dotyczących „Polityki antydyskryminacyjnej i antymobbingowej” zrealizowanych w 2019 r. było udostepnienie w 2020 r. szkolenia w tym zakresie na platformie e-learningowej Agory HCMDeck. Jest to szkolenie obowiązkowe dla wszystkich pracowników oraz cyklu szkoleń dla wszystkich pracowników Agory.
„Polityka różnorodności” opiera się na przekonaniu, że różnorodność w Spółce prowadzi do zwiększenia efektywności pracy i przeciwdziała dyskryminacji. Jej celem równe traktowanie bez względu na stan zdrowia, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię, wyznanie, bezwyznaniowość, płeć, wiek, niepełnosprawność, przekonanie polityczne, przynależność związkową, orientację psychoseksualną, tożsamość płciową, status rodzinny, styl życia, formę, czy inne przesłanki narażające na eliminowanie. Pracownicy Grupy Agora to osoby pochodzące z różnych środowisk i kultur, wykazujące się różnymi umiejętnościami i talentami, reprezentujące różne punkty widzenia oraz mające różne doświadczenia życiowe i zawodowe. Wierzymy w to, że różnorodny zespół to czynnik pobudzający kreatywność, innowacyjność i pomysłowość. Dlatego tak doceniamy różnorodność wewnątrz organizacji.
„Polityka różnorodności” jest efektem zobowiązania, jakie Grupa Agora poczyniła w 2017 r. dołączając do sygnatariuszy Karty Różnorodności jako pierwsza grupa medialna w Polsce. Dołączyliśmy w ten sposób do grona pracodawców z całej Europy, którzy działają na rzecz promowania i upowszechniania różnorodności w miejscu pracy.
W działalności Grupy Agora nie zdiagnozowano ryzyk związanych z pracą dzieci, pracą przymusową lub innymi sytuacjami naruszania praw człowieka. Agora wykazuje należytą staranność w tym temacie, zgodnie z Wytycznymi ONZ ds. biznesu i praw człowieka oraz Deklaracją Międzynarodowej Organizacji Pracy.
W Grupie Agora poszanowanie praw człowieka rozumiemy również jako poszanowanie prawa wolności do zrzeszania się, prawa do prywatności ze szczególnym naciskiem na ochronę danych osobowych oraz przestrzeganie zasad uczciwej konkurencji. W Grupie Agora działają następujące instytucje reprezentujące pracowników: Rada pracowników, Związki zawodowe oraz Instytucja przedstawiciela pracowników. Wszystkie trzy instytucje są zapraszane do konsultacji w kluczowych kwestiach pracowniczych.
Zobowiązujemy naszych podwykonawców do zapoznania się ze Zbiorem zasad postępowania dla dostawców i podwykonawców Agory. Jest to dokument, który wskazuje jakie oczekiwania stawiamy wobec partnerów biznesowych, z którymi podejmujemy współpracę.
Dokument zawiera zasady dotyczące:
Zbiór zasad postępowania dla dostawców i podwykonawców Agory
W ramach dbałości o relacje z klientami wdrożyliśmy Kodeks Dobrych Praktyk w Obsłudze Klienta. Mamy też opracowane procedury m.in. reklamacji, które dostępne są w regulaminach świadczonych usług. Na stronach internetowych naszych produktów i usług umieściliśmy dane kontaktowe, które umożliwiają przekazywanie uwag i komentarzy. Dbamy o bezpieczeństwo danych naszych odbiorców, a także o ochronę danych osobowych.
Planując i wdrażając działania z zakresu CSR, bierzemy pod uwagę istotność danego zagadnienia oraz jego zgodność ze strategią Grupy Agora i Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG’s). Ważny jest dla nas też głos naszego otoczenia, czyli informacje i opinie przekazywane przez interesariuszy Grupy w ramach różnorodnych form dialogu.
Bezpośredniość i dwustronność to zasady dialogu przyjęte przez Grupę Agora. Dążymy również do systematycznego kontaktu ze wszystkimi grupami interesariuszy. Wyzwaniem wciąż pozostaje jednak cykliczność i sformalizowanie narzędzi wykorzystywanych do poznawania potrzeb i opinii interesujących nas grup.
Realizowane formy dialogu z interesariuszami
Kluczowe Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które realizujemy na rzecz etycznego biznesu:
Agora angażuje się w działania na rzecz m.in. edukacji, kultury, sztuki, dziennikarstwa i mediów, a także równości kobiet i mężczyzn. Duża część z tych działań realizowana jest przez fundacje powołane przez zarząd Agory S.A. oraz przez inne spółki Grupy Agora. Nasi pracownicy zasiadają też w radach i zarządach innych organizacji filantropijnych.
Ważnym obszarem działalności mediów Agory jest realizowanie projektów społecznych, w szczególności tych dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji, łamania praw człowieka oraz niesienia pomocy osobom wykluczanym i potrzebującym, czego dowodem są liczne działania z tego obszaru, m.in.:
Z okazji Dnia Kobiet w 2021 r. zespół Gazeta.pl przygotował wyjątkową publikację – „Historię bez Polki”, która powstała w wyniku analizy prawie dwóch tysięcy stron podręczników do historii od czterech wiodących wydawnictw. Z zebranych materiałów wyłania się obraz Polek będących jedynie dodatkami do mężczyzn, niejednokrotnie traktowanych marginalnie – zarówno przez autorów, jak i autorki książek. Z niewielkimi wyjątkami podręczniki nie wyjaśniają przyczyny takiej sytuacji – brakuje w nich kontekstu i przedstawienia pozycji społecznej kobiet w przeszłości. Materiał powstał aby zwrócić uwagę na ten fakt i wywołać poważną dyskusję o kształcie polskiej edukacji.
„Wszystkie kolory świata” to literacki projekt charytatywny stworzony z potrzeby pomagania przez cenionych polskich pisarzy i pisarki, ilustratorów i ilustratorki oraz Wydawnictwo Agora dla dzieci. Książkę tworzy 20 opowiadań dla dzieci i młodzieży, które promują postawę otwartości, empatii i szacunku, będąc jednocześnie głosem przeciwko wszelkiego rodzaju wykluczeniom oraz przejawom nietolerancji wobec drugiego człowieka. Do końca grudnia2021 r. udało się zgromadzić ponad 374 867 tys. złotych. Środki ze sprzedaży książki-cegiełki wspierają bezpłatną linię 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
W sierpniu 2021 r., „Gazeta Wyborcza” uruchomiła specjalną ofertę prenumeraty cyfrowej „Na ratunek uchodźcom”, z której cały przychód został przekazany fundacjom zaangażowanym w pomoc uchodźcom przebywającym w Usnarzu Górnym, w tym Amnesty International Polska i Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Środki przeznaczone zostały m.in. na zapewnienie pomocy medycznej i sanitarnej migrantom, którzy koczowali na granicy polsko-białoruskiej. W niespełna 2 tygodnie, kupując prenumeratę Wyborcza.pl w ofercie specjalnej akcję wsparło 927 osób, a uzbierana kwota przekroczyła 100 tys. zł
Przed świętami Bożego Narodzenia w grudniu 2021 r., zespół Gazeta.pl przygotował zbiórki pieniędzy dla kilku libańskich rodzin wskazanych przez Polskie Centrum Pomocy Medycznej (PCPM), które świetnie zna ich potrzeby. Dzięki użytkownikom portalu udało się zebrać 100 590 tysięcy złotych na przetrwanie zimy przez najgorzej sytuowane rodziny w Libanie.
Radiowy serial „Piecza” Radia TOK FM opowiada o pełnym absurdów i nielogiczności systemie, w którym dziecko nie jest podmiotem, a przedmiotem. Przez pryzmat historii konkretnych dzieci i konkretnych rodzin autor dokumentu Michał Janczura wyjaśnia, jak skonstruowany jest system pieczy zastępczej, do którego trafiają dzieci opuszczające rodziny biologiczne. Słuchacze mogą usłyszeć nieraz wstrząsające historie dzieci, których zawiodły najbliższe im osoby. Niestety, nie wszystkie z tych opowieści mają szczęśliwe zakończenie.
Nagroda Literacka Nike przyznawana jest od 1997 r. corocznie w październiku za najlepszą książkę poprzedniego roku. Jej celem jest promocja polskiej literatury, ze szczególnym zwróceniem uwagi na powieść. (w tym autobiografie, eseje, pamiętniki itp.) i humanistyka o wybitnych wartościach literackich.
Program Kultura Dostępna w Kinach jest częścią ogólnopolskiego projektu Kultura Dostępna. Jego głównymi organizatorami jest Narodowe Centrum Kultury oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Galeria Plakatu AMS jest prawdopodobnie największym w Polsce konkursem dla młodych grafików na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej.
„Jutronauci” to unikalny program, który powstał dzięki współpracy „Gazety Wyborczej” z Sebastianem Kulczykiem. W dotychczasowych edycjach redakcja dziennika poruszyła takie tematy jak m.in. konsekwencje rozwoju technologicznego, a także jaki będzie człowiek przyszłości.
Olsztyn Green Festival to muzyczny festiwal dla każdego, kto ceni sobie kontakt z naturą oraz dobrą muzykę, kto uwielbia relaks w malowniczej scenerii na plaży nad przepięknym jeziorem, kto kocha dobrze zjeść, czy spędzić miły czas z przyjaciółmi.
Plebiscyt „Supermiasta i Superregiony 2040” „Gazety Wyborczej” to akcja mająca na celu wsłuchanie się w głos czytelników, samorządowców, aktywistów i określenia największych wyzwań stojących przed polskimi miastami i województwami. W 2021 r. wyjątkowego znaczenia nabrała ekologia, troska o drzewa, marzenia o zielonych enklawach w centrach miast i przyjaznych naturze środkach komunikacji miejskiej.
W obliczu pandemii i w odniesieniu do jej poważnych skutków dla wielu dziedzin życia spółka AMS zainicjowała projekt #AMSpoSąsiedzku, skierowana do lokalnych przedsiębiorców, która miała zachęcić ich do skorzystania z dedykowanej im oferty spółki oraz pomóc promować ich produkty i usługi w czasie pandemii.
Akcja „Pod dobrą opieką” „Gazeta Wyborcza” stworzyła m.in. z Naczelną Izbą Pielęgniarek i Położnych. Była to odpowiedź na wyzwania stojące przed służbą zdrowia, w której m.in. brakuje pielęgniarek i położnych w szpitalach w całej Polsce.
„Kobiety wiedzą, co robią” to projekt stworzony przez redakcję „Wysokich Obcasów”, prowadzony od 2018 r. w całej Polsce. Cykl spotkań z niezwykłymi kobietami ze świata biznesu, nauki, sportu czy kultury ma na celu budowanie i podtrzymywanie kobiecej wspólnoty na bezpośrednich spotkaniach czytelniczek magazynu z kobietami z różnych środowisk i obszarów, organizowane w różnych miastach Polski.
W listopadzie 2020 r. Pasius zainicjował akcję #HOTGASTROCHALLENGE. Polegała ona na złożeniu zamówienia w lokalnej restauracji przez inne koncepty gastronomiczne lub lokalne firmy i wsparcie lokalnej gastronomii, której działalność została ograniczona ze względu na pandemię COVID-19. Po zakupie dań od lokalnego przedsiębiorcy uczestnicy nominują kolejne firmy lub koncepty do podobnego działania. Pasibus zaprasza do wyzwania wszystkie firmy.
W dniu 27 października 2021 r. redakcja „Gazety Wyborczej” zainspirowana szczytem klimatycznym COP26 mającym miejsce na przełomie października i listopada 2021 r., ogłosiła „Deklarację klimatyczną”, w której zapowiedziała jeszcze większe niż dotychczas zaangażowanie w ochronę klimatu i środowiska.
Redakcja „Gazety Wyborczej” w marcu 2021 r. przygotowała specjalną ofertę prenumeraty cyfrowej, z której cały dochód został przekazany Fundacji Dzika Polska na wsparcie projektu „Pogotowie dla Drzew”. Do końca grudnia 2021 r. udało się zebrać ponad 93 tys. zł, które zostały przeznaczone m.in. na działania arborystyczne, ochronę drzewostanów i sprawy sądowe związane z wycinką drzew.
W piątek, 29 października br. w samo południe, ponad 3 mln mieszkańców Gdańska, Łodzi, Szczecina i Warszawy usłyszy miejskie syreny alarmowe w ramach akcji społecznej „Alarm dla klimatu” powstałej z inicjatywy portalu Gazeta.pl oraz Koalicji Klimatycznej. Celem akcji jest symboliczne podkreślenie doniosłości szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow, na którym światowi liderzy będą podejmować decyzje dotyczące przyszłości naszej planety i jej klimatu.
Gazeta.pl i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza połączyły siły, aby prowadzić edukację związaną z ochroną środowiska. Dzięki współpracy na stronie Zielona.gazeta.pl powstała dedykowana sekcja, w której publikowane będą autorskie materiały w ramach akcji „Klimat z bliska”.
W 2021 r. do portfolio prośrodowiskowych rozwiązań oferowanych przez AMS klientom dołączył EKO Backlight. EKO Backlight to zestaw proekologicznych rozwiązań, na które składają się: energooszczędne oświetlenie LED, zmniejszenie smogu świetlnego poprzez możliwość wyłączania oświetlenia oraz certyfikowany ekologicznie druk materiałów reklamowych.
Grupa Agora chce aktywnie kształtować otoczenie, w którym na co dzień funkcjonuje. Dlatego też jej spółki są aktywnymi uczestnikami organizacji skupiających specjalistów z branż istotnych dla jej działalności.
Główne organizacje, w pracach których uczestniczą przedstawiciele spółek Grupy to:
(dane na 31.12.2022 r.)
ORGANIZACJE POLSKIE
ORGANIZACJE ZAGRANICZNE