Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

9,24 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

25 listopada 2024 / 11:59

"Telefon jak narkotyk" - Grupa Agora na OEES 2024 inauguruje działania na temat higieny cyfrowej wśród dzieci i młodzieży

W panelu pod patronatem Grupy Agora ekspertki i ekspert zastanawiali się jak chronić dzieci przed uzależnieniem od algorytmów i urządzeń cyfrowych. Dyskusję moderowała Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego “Gazety Wyborczej”. Przeprowadzona rozmowa to początek działań Grupy Agora zmierzających do inauguracji kampanii na temat higieny cyfrowej wśród dzieci i młodzieży.

Badania naukowe w wielu krajach wskazują, że korzystanie z urządzeń cyfrowych, a w szczególności z serwisów społecznościowych, jest silnie uzależniające i negatywnie wpływa na zdrowie, zwłaszcza psychiczne, osób nadmiernie korzystających z technologii. Szczególnie podatne na to uzależnienie są dzieci i młodzież. 

- Algorytmy są coraz bardziej wyrafinowane, analizując w jakich momentach potrzebujemy określonych dawek przyjemności i rozrywki, i jakiego typu. Są w stanie wyczuć nasze potrzeby, przedstawiając interesujące nas treści, a my szukamy tego końca, do którego nigdy nie dochodzimy - mówił Konrad Maj, psycholog społeczny z Uniwersytetu SWPS.  

Podczas dyskusji pt. “Telefon jak narkotyk. Jak chronić dzieci przed uzależnieniem od algorytmów i urządzeń cyfrowych?” pod patronatem Grupy Agora Dorota Głowacka z Fundacji Panoptykon zwracała uwagę na celowe wykorzystywanie mechanizmów uzależniających m.in. w serwisach społecznościowych:  

- Usługi są projektowane w taki sposób, żebyśmy spędzali tam jak najwięcej czasu. Warto podkreślić, że nie jest to przypadkowa cecha tego produktu, który oparty jest na eksploatacji naszej uwagi, a także naszych danych - mówiła.  

Ekspertki i ekspert przedstawili także propozycje działań, które państwo powinno prowadzić, aby chronić młode pokolenia i uczyć je świadomego korzystania z technologii cyfrowych. 

- Przyjęliśmy błędne założenie, że wszystko, co człowiek wymyśli, jest na pewno dla nas adaptowalne i będzie nam służyło. A my korzystamy z produktów technologicznych, a nie z czystej technologii, w której tak naprawdę jesteśmy towarem. Potrzebujemy zmian systemowych, ale musi za nimi iść również zmiana społeczna, aby zakazy nie były martwe - podsumowała Magdalena Bigaj z Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa. 

Nagranie z panelu dostępne jest na stronie Wyborcza.pl - https://wyborcza.pl/7,82983,31478428,telefon-jak-narkotyk-jak-chronic-dzieci-przed-uzaleznieniem.html 

Międzynarodowy Kongres Ekonomii Wartości Open Eyes Economy Summit (OEES) to wydarzenie społeczno-gospodarcze, które jest kulminacją całorocznej pracy intelektualnej i organizacyjnej ruchu Open Eyes Economy. 
Grupa Agora oraz jej media – Radio ZET, Radio TOK FM, “Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Wyborcza.biz oraz Gazeta.pl objęły patronatem medialnym tegoroczny kongres OEES 2024. 

Powrót