Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

11,08 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

27 lutego 2025 / 14:29

Najbardziej zasięgowe publikacje dziennikarskie 2024 roku

Najbardziej zasięgowe publikacje dziennikarskie 2024 roku

W 2024 roku publikacją dziennikarską o największym zasięgu okazał się tekst Jacka Harłukowicza z Onetu zatytułowany „Pół miliarda od PiS i niebotyczne marże. Tak zarabiał twórca Red is Bad. Ujawniamy podsłuchy CBA” – wynika z raportu „O tym się mówi” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Cykliczne zestawienie powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. 

Najwięcej najbardziej zasięgowych publikacji w 2024 roku było przygotowywanych przez dziennikarzy Onetu. W TOP 10 znalazło się aż pięć materiałów tej redakcji. Oprócz nich w zestawieniu możemy znaleźć teksty dziennikarzy Wirtualnej Polski, „Newsweek Polska” i „Gazety Wyborczej”. Wyniki TOP 5 rocznego raportu „O tym się mówi” zostały zaprezentowane podczas jubileuszowej gali Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Specjalne wyróżnienie i 5 tys. zł ufundowane przez Instytut Monitorowania Mediów odebrał zwycięzca rankingu Jacek Harłukowicz.  

Podium dla dziennikarzy Onetu i „Newsweek Polska”

Ranking „O tym się mówi” otwiera materiał Jacka Harłukowicza z Onetu pt. „Pół miliarda od PiS i niebotyczne marże. Tak zarabiał twórca Red is Bad. Ujawniamy podsłuchy CBA”. Potencjalny zasięg powstałych na bazie informacji autora wyniósł 82,3 mln kontaktów z przekazem. Na drugim miejscu znalazła się publikacja Renaty Kim „Szymon Hołownia "studiował" na Collegium Humanum. Oceny wpisywał rektor”. Jego zasięg został oszacowany na 77,7 mln kontaktów. Na ostatnim miejscu podium został sklasyfikowany artykuł, który wywołał spore kontrowersje oraz falę komentarzy. Chodzi o tekst „Polscy żołnierze zakuci w kajdanki na granicy z Białorusią. W wojsku wrze” autorstwa Marcina Wyrwała i Edyty Żemły. Jego zasięg wyniósł 62,8 mln kontaktów z przekazem.

Kolejne miejsca zestawienia za 2024 rok

„Daniel Obajtek i jego człowiek z Hezbollahu. Ujawniamy, jak z Orlenu zniknęło ponad 1,5 mld zł” to kolejny tekst Jacka Harłukowicza, który znalazł się w zestawieniu TOP 10. Jego zasięg wyniósł 61,6 mln, co dało czwarte miejsce. Piąta pozycja przypadła artykułowi „3601 aktów notarialnych. Tak kancelaria wiceministra Jacka Tomczaka zarabia na branży deweloperskiej” autorstwa Szymona Jadczaka z Wirtualnej Polski. Jej potencjalny zasięg to 53,2 mln kontaktów z przekazem. Na kolejnych miejscach znalazły się materiały: „>Wyborcza< ujawnia. Wstrząsające ustalenia NIK na temat pisowskiej dyplomacji i afery wizowej. >Ten raport poraża<”/”Afera wizowa. Ujawniamy, jak rząd PiS rozdawał wizy obywatelom Rosji po wybuchu wojny w Ukrainie” Bartosza T. Wielińskiego i Arkadiusza Gruszczyńskiego z „Gazety Wyborczej”; „Partyjny desant na Totalizator Sportowy. Polityczni działacze dostali lukratywne stanowiska” Marcina Terlika i Szymona Piegzy z Onetu; „Minister Wieczorek ujawnił dane sygnalistki. >Zaufałam, teraz jestem szykanowana<” Pawła Figurskiego i Patryka Słowika z Wirtualnej Polski; „Nieprawdziwe oświadczenie majątkowe ministra Dariusza Wieczorka” Pawła Figurskiego i Patryka Słowika z Wirtualnej Polski; oraz „>Stan Wyjątkowy<. Ostatnia szansa Trzaskowskiego. Ciemne strony Nawrockiego. CBA na tropie Kurskiego” [PODCAST] Andrzeja Stankiewicza i Kamila Dziubki z Onetu.  

Metodologia

Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej. Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów. Badanie obejmuje ponad 1100 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN Turbo, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVP Info, TVP1 i TVP2) i rozgłośniach radiowych (Muzo.fm, PR1, PR3, PR4, Radio Maryja, Radio ZET, RDC, RMF FM, TOK FM) oraz istotne portale internetowe. Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP10 został przyjęty zasięg* treści artykułu w publikacjach w innych mediach. Celem projektu jest wskazanie najpopularniejszych publikacji, na które w danym miesiącu najchętniej powoływały się media. Szczegółowe informacje dotyczące monitoringu mediów można znaleźć na stronie www.imm.com.pl.

*Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie oglądalności i słuchalności programów radiowo-telewizyjnych, czytelnictwa prasy, średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści.

Powrót