Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

9,24 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

11 grudnia 2024 / 09:13

Gazeta.pl rozprawia się z głównymi grzechami internetu

Gazeta.pl rozprawia się z głównymi grzechami internetu

W maju tego roku Gazeta.pl zapytała czytelników „Co Cię wkurza w portalach?”. Odpowiedzi udzieliło ponad 2000 internautów i internautek, którzy wymienili osiem głównych problemów portali internetowych. Redakcja postanowiła się z nimi zmierzyć i poszukać rozwiązań zmieniających portal w bardziej przyjazny czytelnikom. Wprowadzane zmiany stanowią zapowiedź nowej strategii i pozycjonowania Gazeta.pl.  

 

Akapity o niczym, błędy, clickbait, reklamoza, wtórność i powierzchowność, influenceryzm, politpropaganda, tendencyjność i niedopasowanie – oto główne grzechy portali internetowych wymieniane przez uczestników i uczestniczki ankiety "Co cię wkurza w portalach”. Po przeanalizowaniu danych redakcja Gazeta.pl postanowiła zaproponować zmiany mające na celu lepsze dopasowanie portalu do oczekiwań czytelników. O podjętych krokach redaktor naczelny Gazeta.pl Rafał Madajczak poinformował w artykule opublikowanym dziś, 11 grudnia 2024 - link

Co zmieniło się w Gazeta.pl dzięki uwagom czytelników? Przede wszystkim wdrożono nowy system prezentowania treści informacyjnych w redakcjach Wiadomości i Next, w którym główna informacja znajduje się w pierwszym akapicie, a cały artykuł jest podzielony na wyraźne i bardziej informacyjne sekcje. Zwiększyła się też obecność w portalu eksperckiego podcastu „Co to będzie” oraz pojawiły się działania zmniejszające liczbę błędów w tekstach. Dodatkowo, częściej niż dotychczas przypominane są najważniejsze informacje dnia, które prezentowane są w odpowiednim kontekście. Zespoły produktowe również pracują nad rozwiązaniami na stronie głównej i artykułowej uwzględniającymi oczekiwania czytelników i czytelniczek. Wyłączono także możliwość dodawania plusów przy komentarzach, żeby uniemożliwić zorganizowane promowanie niektórych wypowiedzi i zwiększyć uczciwość dyskusji. 

– W nowej strategii mówimy, że Gazeta.pl tworzy treści dla swojego głównego klienta. Nie jest nim jednak żaden algorytm czy pozycja w tabelce. Jest nim czytelnik. Oczywiście nie porzucamy ambicji zasięgowych: chcemy, żeby jak najlepsze treści trafiały do jak największej liczby ludzi, ale podejście „reader first” wypisaliśmy na sztandarach i zaczęliśmy działać – komentuje wprowadzone zmiany Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. 

Zaproponowane udoskonalenia zapowiadają nową strategię contentową oraz wizerunkową portalu Gazeta.pl. Pierwsze efekty jej wdrożenia pojawią się wiosną przyszłego roku. 

Powrót