Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

10,66 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

27 stycznia 2025 / 11:04

Zaprojektowane po ludzku – akcja społeczna “Wyborczej” i konkurs na projekty przyjazne człowiekowi

Zaprojektowane po ludzku – akcja społeczna “Wyborczej” i konkurs na projekty przyjazne człowiekowi

“Wyborcza” zainaugurowała trzecią edycję kampanii społecznej “Zaprojektowane po ludzku”. Akcja jest powiązana z konkursem i plebiscytem na produkty, obiekty, usługi i miejsca, które w centrum uwagi stawiają potrzeby człowieka. Sponsorem strategicznym projektu jest Otodom, inicjator raportów badawczych "Szczęśliwy dom". 

Trzecia odsłona akcji “Zaprojektowane po ludzku” będzie poświęcona naszym “miejscom do życia”. Redakcja, kapituła konkursu oraz czytelniczki i czytelnicy będą szukać odpowiedzi na pytania: co wpływa na nasze poczucie szczęścia w miejscu, w którym mieszkamy, spędzamy czas wolny, uczymy się, odpoczywamy, robimy zakupy? Jak urbaniści i architekci „urządzają nam życie”?  Jakie przysługują nam prawa i skąd czerpać wiedzę? Jaka jest odpowiedzialność samorządów, a jaka tych, którzy budują nasze domy, czyli współcześnie głównie deweloperów.   

– To, że mówimy o projektowaniu po ludzku nie oznacza, że myślimy tylko o potrzebach ludzi żyjących tu i teraz. Dobry projektant ma też na względzie przyszłe pokolenia i – co nierozerwalnie się z tym wiąże – bierze pod uwagę potrzeby i możliwości naszego naturalnego środowiska – mówi Natalia Mazur, dziennikarka “Wyborczej” prowadząca projekt “Zaprojektowane po ludzku”. 

"Wyborcza” przygotuje cykl publikacji i podcastów, przeprowadzi także konkurs i plebiscyt dla czytelników. Pierwszy z serii artykułów w ramach projektu ukazał się 25 stycznia br. w sobotnim magazynie “Wyborczej” – “Wolna Sobota” oraz na Wyborcza.pl. Jest dostępny tutaj.  

W ramach konkursu wybrane zostaną szczęśliwe sąsiedztwa – miejsca, w których dobrze się żyje. Kapituła będzie oceniać zgłoszenia w dwóch kategoriach: MIEJSCE – PRZESTRZEŃ, czyli budynki, przestrzenie wspólne, miejsca służące wspólnocie, zarówno te pod dachem, jak i na powietrzu, w skali mikro i makro, oraz INICJATYWA – DZIAŁANIE, czyli projekty, które sprzyjają tworzeniu relacji i angażują do współdziałania. Czytelnicy i czytelniczki wybiorą swoich faworytów w ramach plebiscytu na Wyborcza.pl. 
Zgłoszenia do konkursu i plebiscytu można wysyłać przez stronę Wyborcza.pl/zplkonkurs do 23 marca br. 

W skład kapituły, która przyznaje “Znak Zaprojektowane po ludzku” wchodzą: architektki Agnieszka Labus i Agata Twardoch, neuronaukowczyni Natalia Olszewska, ekspertki rynku mieszkaniowego Katarzyna Kuniewicz i Ewa Tęczak, architekt Robert Konieczny, ekonomista Piotr Michoń, urbanista Łukasz Mikuła, autor książek o architekturze Filip Springer i prowadząca projekt redaktorka "Wyborczej" Natalia Mazur.  

Wyniki konkursu i plebiscytu poznamy w czerwcu podczas uroczystej gali. Zwycięzcy otrzymają znak – wyróżnienie „Zaprojektowane po ludzku 2025” oraz nagrodę pieniężną. 

Powrót