Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

23 maja 2025 / 14:39

“Wybór prezydenta to nie kwestia smaku” – Gazeta.pl dołącza do akcji profrekwencyjnej

“Wybór prezydenta to nie kwestia smaku” – Gazeta.pl dołącza do akcji profrekwencyjnej

Już 1 czerwca odbędzie się II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Z tej okazji Gazeta.pl wspólnie z agencją Twin .collective rozpoczyna kampanię „Dowiedz się (jak naj)więcej”, której celem jest zachęcenie do udziału w głosowaniu oraz wsparcie obywateli w podjęciu świadomej decyzji. Inicjatywa ma zwiększyć świadomość wyborczą i zaangażowanie społeczne, przypominając, że każdy wybór ma znaczenie. 

 

„Nie głosuję, bo się nie znam” – to częsta wymówka, zwłaszcza wśród młodych dorosłych. Tymczasem te same osoby potrafią z pasją debatować o tym, czy pizza z ananasem to zbrodnia kulinarna, a sernik z rodzynkami to świętokradztwo czy klasyk. Kampania „Dowiedz się (jak naj)więcej” ma pokazać, że każdy wybór ma znaczenie – zwłaszcza ten przy urnie. Liczy się własne zdanie i gotowość, by wziąć odpowiedzialność za wspólną przyszłość. Dlatego właśnie Gazeta.pl i Twin .collective zainicjowały wspólną akcję – by o tym przypominać i inspirować do działania. 

W ramach prowadzonych działań powstały nie tylko humorystyczne kreacje, ale także angażujące quizy dostępne na Gazeta.pl oraz teksty eksperckie autorstwa Agaty Kalińskiej, szefowej zespołu Nowe Trendy, który odpowiada m.in. za popularny podcast „Co to będzie”. Więcej o akcji można przeczytać na stronie: dowiedzsiejaknajwiecej.gazeta.pl, a artykuły dotyczące poglądów kandydatów na ważne tematy można znaleźć tutaj: Karol Nawrocki – link oraz Rafał Trzaskowski – link

– W Gazeta.pl zależy nam na promowaniu świadomych wyborów i aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym. Dlatego wspólnie z agencją Twin .collective postanowiliśmy w nieco przewrotny sposób zwrócić uwagę na decyzje podejmowane przy urnie wyborczej. Na co dzień mamy wyrobione zdanie w wielu dziedzinach – od jedzenia, przez sport i modę. Tym bardziej powinniśmy mieć je w tak kluczowej sprawie jak wybory. Chcemy, by jak najwięcej osób czuło się dobrze przygotowanych i zmotywowanych do oddania głosu, co przełoży się na wyższą frekwencję i mocniejszy mandat zaufania dla przyszłego prezydenta Polski – mówi Ewa Walas, zastępczyni redaktora naczelnego Gazeta.pl. 

– Wierzymy, że wybór prezydenta RP jest jednak nieco bardziej złożony niż wybór ulubionego majonezu – podkreśla agencja Twin .collective. – To nie tylko kwestia smaku – to decyzja, która wymaga możliwie najszerszej wiedzy o poglądach kandydatów, bo będą one mieć realny wpływ na naszą rzeczywistość, co najmniej przez najbliższe pięć lat

Kampania „Dowiedz się (jak naj)więcej” wpisuje się w nową strategię portalu Gazeta.pl, stanowiącą odpowiedź na wyzwania świata pełnego fake newsów, polaryzacji i natłoku informacji. Medium w odświeżonej odsłonie stawia na rzetelność, wrażliwość i lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników oraz partnerów biznesowych. To także przestrzeń dla osób ciekawych świata, gdzie liczy się wrażliwość i zrozumienie, a redakcja stawia na kreatywne formaty – wideocasty, podcasty, explainery czy interaktywne sondy. 

 

Gazeta.pl (Grupa Agora) to nowoczesna platforma cyfrowa, która łączy uznane polskie marki internetowe i dostarcza różnorodne treści milionom użytkowników. Portal powstał w 2001 r. i od tego czasu nieustannie rozwija innowacyjne projekty, wyznaczając standardy w branży. Obecnie Gazeta.pl jest wydawcą takich serwisów, jak Gazeta.pl, Sport.pl, Moto.pl, Plotek.pl, Avanti24.pl i eDziecko.pl. Gazeta.pl to także kluczowy produkt cyfrowy Grupy Agora – jednej z największych firm mediowych w Polsce.   

TWIN .collective – pomysłodawca kampanii – to niezależna agencja kreatywna i studio projektowe z digitalowym DNA. Współpracuje zarówno z największymi markami, jak i z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami kultury. W 2024 roku wspólnie z Gazeta.pl zrealizowali obsypany nagrodami projekt „Ryzykanci”, zwracający uwagę na problem zdrowia psychicznego wśród mężczyzn. 

Powrót