26 czerwca 2025 / 12:49
Odbiorcy podcastów w Polsce to duża, atrakcyjna grupa dla reklamodawców. Większość z nich to kobiety, osoby w wieku powyżej 35 lat, posiadające średnie lub wyższe wykształcenie, mieszkańcy miast, a do tego reprezentujący atrakcyjne komercyjnie grupy zawodowe. Co więcej wśród słuchaczy niezmiennie występuje wysoka akceptacja dla reklam pojawiających się w podcastach. To kolejne wnioski płynące z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2024” przygotowanego przez analityków Grupy Eurozet we współpracy z Publicis Groupe.
– Podcast stał się pełnoprawnym medium, obok którego dziś reklamodawcy nie mogą przejść obojętnie. 11 milionów potencjalnych klientów i od sześciu lat utrzymujący się trend wzrostowy robi wrażenie. Do tego atrakcyjna komercyjnie struktura demograficzna odbiorców sprawia, że reklama w podcastach stała się czymś powszechnym, a co ważniejsze akceptowalnym wśród słuchaczy. W 2020 roku 49 proc. z nich deklarowało kontakt z treściami reklamowymi w trakcie słuchania. Dziś jest to blisko trzy czwarte. Rosnące zainteresowanie tą formą promocji marek i usług obserwujemy również w ramach bogatej oferty podcastowej Grupy Eurozet, która z roku na rok zyskuje na popularności wśród klientów – mówi Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia Biura Reklamy Grupy Eurozet.
Powrót