Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

23 czerwca 2025 / 13:14

Polacy słuchają coraz więcej: podcasty i digital audio wciąż na fali wzrostu [raport cz.1]

Polacy słuchają coraz więcej: podcasty i digital audio wciąż na fali wzrostu [raport cz.1]

Rynek audio w Polsce dynamicznie rośnie, a jego tempo zbliża się do trendów obserwowanych na Zachodzie. Już 8,4 miliona Polaków słucha podcastów co tydzień, a miesięczny zasięg sięga niemal 11 milionów - wynika z szóstej edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe. Raport podsumowuje zmiany rynkowe i rozwój podcastów w naszym kraju i jest jedynym cyklicznym pomiarem rynku podcastowego, który umożliwia śledzenie trendów podcastowych w Polsce.

 

– Prawie jedna trzecia Polaków słucha podcastów co najmniej raz w tygodniu, a ponad 41% przynajmniej raz w miesiącu. Podcasty i serwisy digital audio stają się pełnoprawnym medium – atrakcyjnym zarówno dla młodych, ale – przede wszystkim - dojrzałych odbiorców. Widać, że rynek wciąż dynamicznie rośnie, co potwierdzają dane zarówno z rynków zachodnich, jak i z naszego – mówi Maciej Moszczyński, dyrektor biura reklamy Grupy Eurozet.

Liczba słuchaczy podcastów na całym świecie osiągnęła 547 mln* w 2024 r., co oznacza wzrost o blisko 8% rok do roku. Prognozy wskazują, że do 2027 r. liczba słuchaczy podcastów na całym świecie osiągnie 652 mln. Tylko w ciągu 4 lat zasięg tygodniowy w Polsce wzrósł z 4,4 mln w 2020 do 8,4 mln w 2024, czyli niemal dwukrotnie zwiększyła się liczba tzw. heavy userów podcastów, którym regularnie towarzyszą ulubione programy. Zasięg miesięczny również znacząco się zmienił, z 30,6% w 2020 roku (niecałe 8 milionów osób) do 41,3% w 2024 roku (niemal 11 milionów osób).

– Mogłoby się wydawać, że podcasty osiągają już szczyt swojej popularności, jednak światowy trend pokazuje, że rynek wciąż jest nienasycony i coraz więcej osób preferuje ten sposób konsumowania treści. To już kolejny rok, w którym obserwujemy imponującą dynamikę i wzrost popularności audycji słownych – podsumowuje Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia biura reklamy Grupy Eurozet.

Więcej informacji na temat słuchaczy podcastów w Polsce już wkrótce w kolejnych częściach raportu. 

Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad-grudzień 2024 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8364; CAWI
 

*Źródło: eMarketer

Powrót