Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE

14 maja 2025 / 15:20

76. edycja World News Media Congress za nami - podsumowanie pierwszej w historii edycji w Polsce, której gospodarzem była Grupa Agora

76. edycja World News Media Congress za nami - podsumowanie pierwszej w historii edycji w Polsce, której gospodarzem była Grupa Agora

4 - 6 maja br. w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń w światowej branży medialnej - 76. edycja World News Media Congress. Po raz pierwszy w swojej długoletniej historii kongres ten zagościł w Polsce, a Grupa Agora miała zaszczyt pełnić rolę gospodarza wydarzenia.

W kongresie wzięło udział blisko tysiąc gości z 62 krajów. W trakcie wydarzenia uczestnicy mieli okazję zapoznać się z rolą, jaką Polska - a także media Agory - odegrały i nadal odgrywają w obronie wolności słowa i demokracji zarówno w Polsce, jak i w Europie Środkowo-Wschodniej. Uczestnicy poznali Polskę jako kraj o bogatej historii, kulturze i istotnym wkładzie w działania wspierające Ukrainę.

- Dziś, gdy populizm zyskuje w tak wielu częściach świata, Polska wysyła jasny sygnał, że nie jesteśmy skazani na kłamstwa, propagandę i dezinformację, a niezależne dziennikarstwo odgrywa dziś kluczową rolę. Musimy być silni, bo wrogowie prawdy nigdy nie byli groźniejsi, a nasza misja nigdy nie była ważniejsza i pilniejsza - mówił podczas ceremonii otwarcia Kongresu Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora.

Grupa Agora była aktywna nie tylko jako gospodarz, lecz także jako uczestnik kluczowych debat. W panelach eksperckich i wydarzeniach towarzyszących wzięli udział przedstawiciele i przedstawicielki Grupy Agora, którzy prezentowali perspektywę mediów polskich i europejskich na aktualne wyzwania. W dyskusjach wzięli udział m.in. Bartosz Hojka, Bartłomiej Chmiel, Paweł Czajkowski, a panele moderowali: Bartosz Wieliński, Aleksandra Sobczak i Roman Imielski.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji kongresu było „Mastering Media’s New Playbook”, czyli doskonalenie nowych zasad działania współczesnych mediów. W Krakowie wystąpiło ponad 100 międzynarodowych prelegentów, a program wydarzenia skupiał się na wyzwaniach stojących przed organizacjami mediowymi w dobie gwałtownych zmian technologicznych, politycznych oraz roli sztucznej inteligencji w dziennikarstwie. Istotnym tematem była także odbudowa zaufania społecznego do tradycyjnych mediów oraz przeciwdziałanie dezinformacji. 

Patronami medialnymi wydarzenia byli: "Gazeta Wyborcza", Radio TOK FM, Radio ZET, Gazeta.pl, AMS, Telewizja Polska oraz Polska Agencja Prasowa. Partnerem strategicznym wydarzenia był Orlen, a partnerami Fundacja PZU oraz Miasto Kraków. 

Powrót